Εγκρίθηκαν
οι ευρωπαϊκοί κανόνες για την ασφάλεια των μη επανδρωμένων αεροσκαφών
(drone) κατά τη τρέχουσα Σύνοδο της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου στο
Στρασβούργο (11-14/06).
Στόχος ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή
Ένωση, ένα πλαίσιο νομικής ασφάλειας για την τόνωση της ανάπτυξης της αγοράς και την επικαιροποίηση των κανόνων εναέριας ασφάλειας για την αντιμετώπιση νέων προκλήσεων.
Σημειώνεται ότι επί του παρόντος, η χρήση των drone καλύπτεται κατά περίπτωση από διαφορετικούς εθνικούς κανόνες, οι οποίοι ενδέχεται να παρεμποδίσουν την ανάπτυξη της αγοράς, ενώ η τεχνολογία των drone για κοινή χρήση, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της αγοράς αερομεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τα επόμενα δέκα χρόνια (περίπου 15 δισ. ευρώ ετησίως).
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο τομέας των drone θα μπορούσε να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην ΕΕ μέχρι το 2050.
Στόχος του ψηφίσματος είναι να εξασφαλιστεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας και να δοθεί στους χειριστές και τους κατασκευαστές drone η προβλεψιμότητα που απαιτείται για την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, τα drone θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο οι πολίτες και προς αποφυγή συγκρούσεων.
Οι χειριστές των drone πρέπει να γνωρίζουν όλους τους κανόνες που ισχύουν για την περίπτωσή τους και να είναι σε θέση να χειρίζονται με ασφάλεια ένα αεροσκάφος χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο τους πολίτες ή άλλους χρήστες του εναέριου χώρου.
Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drone θα πρέπει να υποβληθούν σε εκπαίδευση πριν μπορέσουν να το χρησιμοποιήσουν.
Προκειμένου να διευκολυνθεί ο εντοπισμός των χειριστών drone σε περίπτωση συμβάντος, θα πρέπει να καταχωρίζονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να επισημαίνονται για αναγνώριση.
Βάσει αυτών των βασικών αρχών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη λεπτομερέστερων κανόνων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το μέγιστο ύψος και τα όρια απόστασης για τις πτήσεις drone. Επίσης, τα αεροσκάφη θα πρέπει να πιστοποιούνται σύμφωνα με τον κίνδυνο που παρουσιάζουν.
Εκτός από τη θέσπιση κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα drone, οι τροποποιήσεις επικαιροποιούν τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφάλεια των αερομεταφορών ώστε να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο αεροπορικής ασφάλειας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την διατήρηση της αεροπορικής ασφάλειας βάσει την αναμενόμενη αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας κατά τις επόμενες δεκαετίες.
Περαιτέρω αλλαγές ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Εθνικών Αρχών για την εκτίμηση των κινδύνων πτώσης σε ζώνες σύγκρουσης. Δίνουν επίσης εντολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει πρότυπα για τη λήψη καταγραφικών δεδομένων πτήσης σε πραγματικό χρόνο, όταν ένα αεροσκάφος βρίσκεται σε κατάσταση κινδύνου, προκειμένου να επιταχυνθεί η αντίδραση έκτακτης ανάγκης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
iefimerida.gr
12/6/2018
Στόχος ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή
Ένωση, ένα πλαίσιο νομικής ασφάλειας για την τόνωση της ανάπτυξης της αγοράς και την επικαιροποίηση των κανόνων εναέριας ασφάλειας για την αντιμετώπιση νέων προκλήσεων.
Σημειώνεται ότι επί του παρόντος, η χρήση των drone καλύπτεται κατά περίπτωση από διαφορετικούς εθνικούς κανόνες, οι οποίοι ενδέχεται να παρεμποδίσουν την ανάπτυξη της αγοράς, ενώ η τεχνολογία των drone για κοινή χρήση, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της αγοράς αερομεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τα επόμενα δέκα χρόνια (περίπου 15 δισ. ευρώ ετησίως).
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο τομέας των drone θα μπορούσε να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην ΕΕ μέχρι το 2050.
Στόχος του ψηφίσματος είναι να εξασφαλιστεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας και να δοθεί στους χειριστές και τους κατασκευαστές drone η προβλεψιμότητα που απαιτείται για την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, τα drone θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο οι πολίτες και προς αποφυγή συγκρούσεων.
Οι χειριστές των drone πρέπει να γνωρίζουν όλους τους κανόνες που ισχύουν για την περίπτωσή τους και να είναι σε θέση να χειρίζονται με ασφάλεια ένα αεροσκάφος χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο τους πολίτες ή άλλους χρήστες του εναέριου χώρου.
Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drone θα πρέπει να υποβληθούν σε εκπαίδευση πριν μπορέσουν να το χρησιμοποιήσουν.
Προκειμένου να διευκολυνθεί ο εντοπισμός των χειριστών drone σε περίπτωση συμβάντος, θα πρέπει να καταχωρίζονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να επισημαίνονται για αναγνώριση.
Βάσει αυτών των βασικών αρχών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη λεπτομερέστερων κανόνων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το μέγιστο ύψος και τα όρια απόστασης για τις πτήσεις drone. Επίσης, τα αεροσκάφη θα πρέπει να πιστοποιούνται σύμφωνα με τον κίνδυνο που παρουσιάζουν.
Εκτός από τη θέσπιση κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα drone, οι τροποποιήσεις επικαιροποιούν τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφάλεια των αερομεταφορών ώστε να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο αεροπορικής ασφάλειας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την διατήρηση της αεροπορικής ασφάλειας βάσει την αναμενόμενη αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας κατά τις επόμενες δεκαετίες.
Περαιτέρω αλλαγές ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Εθνικών Αρχών για την εκτίμηση των κινδύνων πτώσης σε ζώνες σύγκρουσης. Δίνουν επίσης εντολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει πρότυπα για τη λήψη καταγραφικών δεδομένων πτήσης σε πραγματικό χρόνο, όταν ένα αεροσκάφος βρίσκεται σε κατάσταση κινδύνου, προκειμένου να επιταχυνθεί η αντίδραση έκτακτης ανάγκης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
iefimerida.gr
12/6/2018
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
**Το tgotn.blogspot.gr έχει ανοιχτά τα σχόλια για τους αναγνώστες της σελίδας για να μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους για τα θέματα που διαβάζουν. Ωστόσο παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι υβριστικά, να έχουν νόημα, να είναι γραμμένα στην Ελληνική ή την Αγγλική και φυσικά να μην είναι στα greeklish.
**Αυτονόητο είναι το γεγονός ότι τα άρθρα που δημοσιεύονται στο blog δεν αντιπροσωπεύουν πάντα την γνώμη μας.