Πώς λειτουργεί σωστά το κλιματιστικό του αυτοκινήτου

Ειδικοί επισημαίνουν τα πέντε λάθη που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί

Οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο είναι γνωστό στους περισσότερους, ότι επηρεάζουν αρνητικά τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού, κάτι που σημαίνει, ότι ο χώρος της καμπίνας των επιβατών πρέπει κατά τη διάρκεια της οδήγησης να είναι δροσερός και αεριζόμενος.
Έρευνες έχουν δείξει, ότι με εσωτερική
θερμοκρασία 35 βαθμών Κελσίου οι αντιδράσεις του οδηγού μειώνονται κατά 20%, από το αν οδηγούσε σε θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου. Δηλαδή, ουσιαστικά είναι το ίδιο ποσοστό μείωσης της αντίδρασης, αν οδηγούσε έχοντας αλκοόλ στο αίμα του περίπου 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο. Σήμερα, αρκετοί οδηγοί λειτουργούν λάθος τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους. Οι τεχνικοί από την πλευρά τους συμβουλεύουν για την ορθή λειτουργία του, όμως οι οδηγοί συνεχίζουν τα λάθη.
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο θέμα, έχουν εντοπιστεί πέντε βασικά λάθη.
Τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να φθάσει ακόμη και τους 60 βαθμούς Κελσίου, ενώ όλοι έχουμε διαπιστώσει, ότι πολλές φορές όταν μπούμε γρήγορα μέσα στο αυτοκίνητο, δεν μπορούμε να πιάσουμε λόγω ζέστης, ούτε το τιμόνι, ούτε τον λαβιέ ταχύτητας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η άμεση ενεργοποίηση του κλιματισμού. Η σωστή αντίδραση είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα και τις πόρτες, για να μπει φρέσκος και δροσερότερος αέρας. Με αυτή την κίνηση καταφέρνουμε να μειώσουμε αισθητά τη θερμοκρασία στην καμπίνα των επιβατών. Αμέσως μόλις μειωθεί η θερμοκρασία, τότε ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, ο οποίος θα έχει άμεση ανταπόκριση.
Ενα ακόμη λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί, είναι να βάζουν την επιλογή της ανακύκλωσης. Για τους ειδικούς είναι ένα άλλο κλασικό λάθος. Πρέπει να βρίσκεται στην επιλογή "Auto", ώστε η ροή του αέρα να ρυθμίζεται ομοιόμορφα και αποτελεσματικά. Υπάρχουν κάποια καλοκαιρινά πρωινά, κυρίως σε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο, που είναι δροσερά. Καλό είναι να μπαίνει σε λειτουργία το κλιματιστικό ακόμη και σε αυτά τα μέρη, γιατί αποτρέπεται η πιθανότητα θολώματος του παρμπρίζ.
Είναι επίσης πολύ σημαντικό, οι αεραγωγοί να βρίσκονται σε σωστή θέση και να επιλέγουμε τη σωστή ροή αέρα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και να μην αισθανόμαστε δροσιά. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, δεν έχει να κάνει με τη θερμοκρασία, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας στην καμπίνα. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής αέρα, οι αεραγωγοί πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.
Όπως γίνεται με όλα τα μέρη του αυτοκινήτου, έτσι πρέπει να λειτουργούμε και με τον κλιματισμό. Πρέπει δηλαδή τουλάχιστον ανά 15.000 ή 20.000 χιλιόμετρα, να αλλάζουμε το φίλτρο καμπίνας, τόσο για να υπάρχει σωστή ροή αέρα, όσο και για να μην αναπτυχθούν μικρόβια στο φίλτρο, που με την σειρά τους θα περάσουν στην καμπίνα.
Πέρα των πέντε βασικών λαθών που κάνουν οι οδηγοί, καλό είναι να γίνεται μία φορά τον χρόνο συντήρηση του κλιματισμού στο συνεργείο με συμπλήρωμα φρέον, ώστε το κλειστό κύκλωμα να έχει καλύτερη απόδοση.

NEWS
25/7/2018




Η τέταρτη γενιά Ford Focus με ιστορία 20 ετών

Το Kia Stonic με αυτόματο κιβώτιο και νέο κινητήρα


Το news.gr στο τιμόνι του ανανεωμένου Honda Jazz 1.5 i-VTEC


Τα SUV/Crossover έφαγαν στη στροφή τα σπορ αυτοκίνητα


SHARE

  • dribbble
  • twitter
  • pinterest
  • behance
  • instagram
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

**Το tgotn.blogspot.gr έχει ανοιχτά τα σχόλια για τους αναγνώστες της σελίδας για να μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους για τα θέματα που διαβάζουν. Ωστόσο παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι υβριστικά, να έχουν νόημα, να είναι γραμμένα στην Ελληνική ή την Αγγλική και φυσικά να μην είναι στα greeklish.
**Αυτονόητο είναι το γεγονός ότι τα άρθρα που δημοσιεύονται στο blog δεν αντιπροσωπεύουν πάντα την γνώμη μας.