Γνωριμία με το αναβαθμισμένο Nissan Micra

Δυο νέοι 3κύλινδροι κινητήρες, με 100 και 117 ίππους

Το Nissan Micra που βρίσκεται εδώ και περίπου ένα χρόνο στην Ελληνική αγορά, είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, που η μόνη σχέση που έχει με τις προηγούμενες γενιές Micra, είναι το όνομα. Μεγαλύτερο, ποιοτικότερο, σύγχρονο σχεδιαστικά και πιο πολυχρηστικό, έχει ουσιαστικά ανέβει κατηγορία αναζητώντας
επιπλέον αγοραστικό κοινό, που βρίσκεται κυρίως ανάμεσα στις νεαρές ηλικίες και μπορεί να καλύψει μεμονωμένες ανάγκες, αλλά και αυτές μιας ολιγομελούς οικογένειες, -κυρίως- εντός, αλλά και εκτός πόλης.
Οδηγώντας όλες τις εκδόσεις του νέου Micra, δεν βρήκαμε ουσιαστικό μειονέκτημα, αλλά μερικές φορές και ειδικά σε εκτός πόλης διαδρομές, ο 3κύλινδρος, 900 κ.εκ. turbo κινητήρας βενζίνης των 90 ίππων, δεν είχε την απαιτούμενη ζωντάνια για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του αναβαθμισμένου ιαπωνικού σούπερμίνι.




Το μήνυμα ελήφθη από την μάρκα και έτσι αυτές τις ημέρες η ελληνική αντιπροσωπεία, μας παρουσίασε (και μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε) το Micra, με δυο νέους κινητήρες (επίσης 3κύλινδρους) 1.0 λίτρου, με ιπποδυνάμεις 100 και 117 ίππων. Οι υπετροφοδοτούμενοι (turbo) ολοκαίνουργιοι κινητήρες αντικαθιστούν τον 900 των 90 ίππων και συνδυάζονται πλέον (εκτός από το χειροκίνητο) και με αυτόματο κιβώτιο Xtronic (θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στο έτος). Επιπλέον ο κινητήρας των 117 ίππων συνδυάζεται με μια πιο χαμηλή, επαναρυθμισμένη ανάρτηση και πιο σπορτίφ σύστημα διεύθυνσης.
Οι δύο νέοι κινητήρες πλαισιώνουν την γκάμα του μοντέλου, σε συνδυασμό με τον υπάρχοντα πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρου (90 ίππων), όπως και με τον ατμοσφαιρικό βενζίνης  του 1.0 λίτρου και (71 ίππων).
Ας δούμε όμως συνοπτικά τους νέους κινητήρες, πριν περάσουμε στις οδηγικές μας εντυπώσεις.

Κινητήρας 1.0 λίτρου  IG-T 100 PS, με χειροκίνητο ή Xtronic κιβώτιο



Ο  υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας του  1.0 λίτρου, αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro6d-Temp, ο κινητήρας σε σχέση με αυτόν των 0.9 λτ-90 ίππων που αντικαθιστά, διαθέτει μεγαλύτερη (+10 ίππους) ισχύ, όπως  και μεγαλύτερη ροπή (+20 Nm) σε όλο το εύρος στροφών, ενώ εκπέμπει χαμηλότερους ρύπους CO2 (-13 έως -15 γρ/ χλμ, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού). Επίσης προσφέρει οικονομία καυσίμου από 0,6 έως 0,7 λτ/ 100 χλμ, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.

Τα στοιχεία της απόδοσής του,  παρουσιάζονται λεπτομερώς παρακάτω:



Επίσης, διαπιστώνεται βελτίωση στις μετρήσεις του θορύβου, κραδασμών και θορύβου κύλισης, γεγονός που οφείλεται και στην στην ενισχυμένη ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών.
Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο του  IG-T 100 PS 1.0 λίτρου, διαθέτει σειρά τεχνικών βελτιώσεων σε σχέση με το προηγούμενο 5άρι, που αυξάνουν την οικονομία καυσίμου και μειώνουν τις εκπομπές CO2.



Ο κινητήρας αυτός θα είναι σύντομα διαθέσιμος και με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic, μια δημοφιλή επιλογή για όσους οδηγούν στην πόλη.
Το Xtronic είναι μια προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης  μετάδοσης (CVT). Διαθέτει τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο «εκλεπτυσμένη» παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό,  σε σύγκριση με ένα συμβατικό CVT. Αυτό γίνεται εμφανές, όταν πατηθεί «επιθετικά» το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, η τεχνολογία D-step, προσφέρει ταχύτερα downshifts (κατεβάσματα) και καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Τα στοιχεία απόδοσης του συνδυασμού έχουν ως εξής:


Κινητήρας 1.0-λίτρου DIG-T, με 117 ίππους




Η νέα κορυφή της γκάμας του Micra, θα χρησιμοποιεί πλέον τον  υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου DIG-T 117 ίππων, που συνδυάζεται  με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα από τον 1000άρη των 100 ίππων, που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler.
Ο υπετροφοδοτούμενος αυτός 3κύλινδρος κινητήρας με τους 117 ίππους, διαθέτει ροπή 180 Nm, συν επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost.
Συγκρίνοντας τους δύο νέους κινητήρες (των 100 και των 117 ίππων),  ο δεύτερος έχει αισθητά καλύτερη επιτάχυνση, η οποία συνεχίζεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Το μεγάλο του προσόν δεν είναι τόσο η αυξημένη ιπποδύναμη, όσο η μεγαλύτερη ροπή με μέγιστη απόδοση σε χαμηλότερες στροφές (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ.). Αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση 0-100 χλμ / ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, σε σχέση με τα 10,9 δευτερόλεπτα, του κινητήρα των 100 ίππων.



Όμως, δεν είναι μόνο ο κινητήρας που κάνει τη διαφορά στην έκδοση DIG-T, καθώς οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με  αυτόν τον κινητήρα, έχουν χαμηλότερο ύψος οδήγησης (-10 χλστ), καθώς και αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Διαθέτουν επίσης πιο άμεσο τιμόνι, με την κρεμαγιέρα να είναι πιο γρήγορη και ελαφρύτερη στη χρήση, κάνοντας το αυτοκίνητο  αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση.
Σε επίπεδο εξοπλισμού,  από την έκδοση Acenta και πάνω, το Micra με τον κινητήρα DIG-T 117  ίππων, διαθέτει μια νέα χρωμιωμένη εξάτμιση, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Τα στοιχεία απόδοσης του κινητήρα DIG-T έχουν ως εξής:


Διαβάστε τη συνέχεια
SHARE

  • dribbble
  • twitter
  • pinterest
  • behance
  • instagram
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

**Το tgotn.blogspot.gr έχει ανοιχτά τα σχόλια για τους αναγνώστες της σελίδας για να μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους για τα θέματα που διαβάζουν. Ωστόσο παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι υβριστικά, να έχουν νόημα, να είναι γραμμένα στην Ελληνική ή την Αγγλική και φυσικά να μην είναι στα greeklish.
**Αυτονόητο είναι το γεγονός ότι τα άρθρα που δημοσιεύονται στο blog δεν αντιπροσωπεύουν πάντα την γνώμη μας.