God of War - Review: Αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος τίτλος του PlayStation 4

Δεν υπήρχε τρόπος να σταματήσουμε οι fans να σκεφτόμαστε όλα αυτά τα χρόνια πότε θα βγει το επόμενο God of War. Από το τρίτο παιχνίδι και το σοκ που προκάλεσε το 2010 επί εποχής PlayStation 3, μέχρι και αυτές τις ημέρες, η δίψα για την επιστροφή του Kratos ήταν άσβεστη. Στα μάτια μερικών, το Ascension του 2013 είχε καταφέρει να κερδίσει τον τίτλο μιας επικής περιπέτειας. Σε όσους περιμέναμε όμως την
πραγματική επιστροφή, δεν κατάφερε να φτάσει τα δυσθεώρητα ύψη των προηγούμενων τιτάνιων τίτλων. Η σειρά έμελλε να μπει στον πάγο για μερικά χρόνια και εμείς να αναρωτιόμαστε τι απέγινε ο Kratos, αφού συνέτριψε το Δωδεκάθεο, παίζοντας τα Collections και τα Remasters για πολλοστή φορά.


Του Παύλου Κρούστη

Πληροφορίες

Τίτλος: God of War
Πλατφόρμες: PlayStation 4
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4 Pro
Εταιρεία Ανάπτυξης: Sony Santa Monica Studio
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action-Adventure
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 20 Απριλίου 2018






Μέχρι που μάθαμε ότι ο Cory Barlog, director του δεύτερου παιχνιδιού της σειράς (και του τρίτου για τους πρώτους 8 μήνες της ανάπτυξής του, μέχρι να αποχωρήσει) γύρισε πίσω στο Sony Santa Monica Studio. Οι ελπίδες αναπτερώθηκαν και επιτέλους o Kratos -ο ίδιος Kratos που γνωρίζαμε- θα επέστρεφε σε νέο sequel της σειράς, που δεν θα ονομαζόταν God of War 4 για πολλούς λόγους, αλλά λιτά, God of War.

Οι πληροφορίες μπόλικες. Όχι μόνο o "Ghost of Sparta" ήταν ζωντανός, αλλά... απέκτησε και γιο. Και όλα αυτά, ενώ άφησε πίσω του την ελληνική μυθολογία και ταξίδεψε αρκετά πιο βόρεια, στις σκανδιναβικές χώρες. Τι άλλο γνωρίζαμε; Τίποτα. Δεν ξέρουμε πώς βρέθηκε εκεί. Ποια είναι η μητέρα του γιου του και τι έκανε όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά ήρθε η ώρα να μάθουμε.



Η κυκλοφορία του νέου God of War δεν αποτελεί μόνο σημαντικό γεγονός για τους fans, αλλά για ολόκληρη τη βιομηχανία. Ένας τίτλος που στέκεται στο επίκεντρο της AAA single player εμπειρίας από ένα franchise εκατομμυρίων. Αναγνωρίσιμος πρωταγωνιστής και επαναφορά μιας σειράς, που όλοι ανυπομονούν να δουν πώς θα καταφέρει να επαναπροσδιοριστεί για την παρούσα γενιά.

Το νέο God of War είναι τόσο reboot, όσο και sequel. Επίσης έρχεται με ελληνικά μενού, υπότιτλους, αλλά και μεταγλώττισηΟ Kratos επέστρεψε. Η διαδικασία επαναπροσδιορισμού της σειράς μέχρι και τη στιγμή της κυκλοφορίας διήρκησε 5 χρόνια, με τον Cory Barlog καπετάνιο σε αυτήν την προσπάθεια. Ένας άνθρωπος που δηλώνει σε ρομαντικό βαθμό υπέρμαχος του ρίσκου και της καινοτομίας, ακόμα και σε ένα προϊόν τόσο σημαντικό όσο η σειρά αυτή και τόσο αγαπητό, που πολλοί fans κατά τα συνηθισμένα δεν δέχονται αλλαγές. Όμως ο Barlog ρίσκαρε. Και το ρίσκο απέδωσε τα μέγιστα.

Reboot ενός παιχνιδιού είναι η διαδικασία επαναπροσδιορισμού μιας καθιερωμένης συνταγής που χρησιμοποιείται, ώστε να συμβαδίσει πλέον με τη γενιά του, αλλά και να επανακαθορίσει τα σημεία-κλειδιά, που στην προκειμένη περίπτωση, καθόρισαν οι προκάτοχοί του. Μιλάμε για τον όρο του «επικού» στα video games, μιλάμε για τον ορισμό του badass χαρακτήρα, μιλάμε για τη βάση των 3D action games, όπως αυτά γεννήθηκαν από παιχνίδια σαν το πρώτο God of War και το Devil May Cry, αλλά και το βήμα εμπρός που μπορεί να προσφέρει το μέσο σε επίπεδο εξιστόρησης.



Το God of War καινοτομεί σε θεμελιώδες επίπεδο προσπαθώντας να τικάρει όσο περισσότερα κουτάκια χρειάζεται ώστε να καταφέρει να γίνει το καλύτερο σε όλα όσα προσπαθεί να κάνει. Ή και πρέπει να κάνει, καθώς οι απαιτήσεις είναι τρομακτικά υψηλές. Από τη βάση του λοιπόν, το νέο God of War είναι τόσο reboot, όσο και sequel.

Σενάριο

Αυτό ξεκινά από τη μεταφορά του Θεού του Πολέμου στη σκανδιναβική μυθολογία. Μια τέτοια αλλαγή φέρνει από μόνη της την ανάσα φρεσκάδας που θα περίμενε κανείς από τη σειρά. Ο Kratos ξεμπέρδεψε με τον Όλυμπο και τους θεούς του και αποφάσισε να έρθει να «ενοχλήσει» και τους θεούς ενός άλλου βασιλείου. Ποιοι κατοικούν εδώ; Ίσως κάποιοι γνωρίζετε από τη μυθολογία της Marvel και του σύμπαντος του Thor πιθανότατα, ενώ άλλοι μπορεί να έχετε ασχοληθεί εκτενέστερα με μια μυθολογία που διαθέτει ίσως και μεγαλύτερο βάθος από την ελληνική, όμως εδώ θα δείτε μια άλλη αναπαράστασή τους. Διαφορετική, σίγουρα πιο ωμή και ταυτόχρονα τόσο εξαιρετικά μπλεγμένη με τον «δικό μας» θεό, όσο και η αρχική τριλογία με την ελληνική μυθολογία.

Η Sony Santa Monica μελέτησε εις βάθος τα στοιχεία αυτού του κόσμου κάνοντας τον Kratos μέρος της και ταυτόχρονα διδάσκει τους μύθους τόσο στον πρωταγωνιστή, όσο και στον παίκτη μέσω του gameplay και της περιβαλλοντικής εξιστόρησης. Δεν ξέρετε ποιος είναι ο Odin και πώς δημιουργήθηκε αυτός ο κόσμος; Θα τα μάθετε όλα μέσω διαλόγων των χαρακτήρων, μέσω του οικογενειακού δράματος του πρωταγωνιστή μας, μέσω ιστοριών που θα βρείτε σε βιβλία, αλλά και διαβάζοντας ρούνους στο ταξίδι σας.



Το ταξίδι όμως είναι και αυτό που θα ορίσει την περιπέτειά μας. Ο Kratos ξεκινά με τον γιο του, Atreus, για να σκορπίσουν τις στάχτες της μητέρας του παιδιού στην υψηλότερη κορυφή του κόσμου. Γιατί; Ποια είναι η μητέρα του παιδιού; Πώς βρέθηκε εκεί ο Kratos; Τι του συνέβη από το τέλος του God of War 3 μέχρι εδώ; Τα ερωτήματα είναι άπειρα και σιγά σιγά, όσο προοδεύετε, τόσο θα λύνεται το νέο κουβάρι που έπλεξε η ομάδα του Barlog. Όπως αναφέρει και ο Kratos όμως χαρακτηριστικά «κάθε απάντηση γεννά δύο ακόμα ερωτήσεις». Αυτό το μυστήριο που πλανάται συνεχώς είναι και η κινητήριος δύναμη μαζί με τον απόλυτο στόχο σας: να φτάσετε την υψηλότερη κορυφή.

Είναι ο ίδιος Kratos, αυτός που έχουμε δει στα προηγούμενα παιχνίδια και αυτό είναι το καλύτερο στοιχείο του σεναρίουΟι χαρακτήρες που θα συναντήσετε στο ταξίδι σας είναι πρόσωπα που παρουσιάζονται φαινομενικά τυχαία στον δρόμο σας, όμως μόνο έτσι δεν είναι. Ο καθένας παίζει τον ρόλο του και φέρνει στοιχεία, που κάνουν την ιστορία μας πιο περίπλοκη και ταυτόχρονα απολαυστική. Οι νάνοι, οι θεοί και όλα τα υπόλοιπα πλάσματα που υπάρχουν σε αυτόν τον κόσμο βοηθούν στο να νιώσετε ότι βρίσκεστε βαθιά μέσα στο σύμπαν του νέου God of War και της σκανδιναβικής μυθολογίας. Οι κόσμοι τους, τα περιβάλλοντα και τα αντικείμενα, όλα έχουν ιστορίες να διηγηθούν, ώστε να καταλάβετε ακόμα καλύτερα τον τόπο που κατοικείτε πλέον.

Ένα από τα σημαντικότερα ρίσκα που πήρε ο Barlog ήταν ο τρόπος εξιστόρησης του τίτλου. Το παιχνίδι εξελίσσεται σε πραγματικό χρόνο και η σκηνοθεσία ακολουθεί τη λογική του μονοπλάνου. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που θα πατήσετε τo «Νέο Παιχνίδι» στην εισαγωγική οθόνη, η κάμερα δεν θα κόψει κανένα πλάνο για να σας δείξει κάτι πιο μακρινό, αλλά πάντα θα είναι κοντά στον Kratos και τον Atreus, ώστε να σας μεταφέρει μια πολύ πιο προσωπική εμπειρία από οτιδήποτε θα περιμένατε από μια σειρά σαν αυτήν. Αυτή η τακτική έχει ακολουθηθεί ευλαβικά και κομμάτια της ιστορίας είναι σαφώς επηρεασμένα ώστε να εξυπηρετηθεί η καινοτομία αυτή. Το εγχείρημα κρίνεται άκρως επιτυχημένο. Η κάμερα δεν θα φύγει ποτέ μακριά σας, ώστε να μην ξέρετε τι γίνεται σε εσάς, αλλά ούτε και θα δείτε κάποια σκηνή από το τι γίνεται μακριά από εσάς, υποθετικά σε κάποιο σημείο, που εξελίσσεται η ιστορία μας από γεγονότα, στα οποία δεν παραβρίσκονται οι πρωταγωνιστές μας. Αυτό μεταδίδει μια εμπειρία που δεν έχουμε βιώσει ξανά, εξυψώνοντας την έννοια του immersion (ταύτισης παίκτη) σε νέα επίπεδα.



Η Santa Monica κατάφερε σε σεναριακό στάδιο να χτίσει ένα έπος, που παρουσιάζει εκ νέου μια μυθολογία, η οποία περιλαμβάνει και πάλι τον Kratos, διατηρώντας το επιμορφωτικό επίπεδο, αφού και ο Kratos θα μαθαίνει για τη μυθολογία αυτή μαζί με τον παίκτη. Οι ιδέες που παρουσιάζονται είναι ευφυείς σε πολλαπλά επίπεδα, καθώς καταφέρνουν να μας γνωρίσουν τον νέο αυτόν κόσμο, αλλά και να τον συνδέσουν με τον κόσμο του Kratos. Είναι ο ίδιος Kratos, αυτός που έχουμε δει στα προηγούμενα παιχνίδια και αυτό είναι το καλύτερο στοιχείο του σεναρίου. Οι σεναριογράφοι θα μπορούσαν πολύ εύκολα να τα αγνοήσουν όλα αυτά και απλά να παρουσιάσουν έναν «νέο» Kratos, όμως όλη η δύναμη της ιστορίας πηγάζει από αυτήν την έμπνευση. Reboot και sequel μαζί. To αποτέλεσμα είναι ένας πρωταγωνιστής στη μέση δύο μυθολογιών..................................................

 

Διαβάστε το εκτενές Review στη Zougla

SHARE

  • dribbble
  • twitter
  • pinterest
  • behance
  • instagram
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

**Το tgotn.blogspot.gr έχει ανοιχτά τα σχόλια για τους αναγνώστες της σελίδας για να μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους για τα θέματα που διαβάζουν. Ωστόσο παρακαλούμε τα σχόλια να μην είναι υβριστικά, να έχουν νόημα, να είναι γραμμένα στην Ελληνική ή την Αγγλική και φυσικά να μην είναι στα greeklish.
**Αυτονόητο είναι το γεγονός ότι τα άρθρα που δημοσιεύονται στο blog δεν αντιπροσωπεύουν πάντα την γνώμη μας.